Kun kovasti odottamani valmennusrupeama Rusalla Jannen valvovan silmän alla peruuntui, olen sitten keskittynyt treenaan kontakteja ja tallustelemaan metsissä. Torstaina olin jo laittanut traikun valmiiksi, mutta mennessäni karsinaan Hurraa ei edes kävellyt kunnolla. Kaviopaise tai ehkä paremminkin mustelma tämän päivän perusteella sillä on. Laitoin eilen pakettiin ja avasin hieman tänään, näyttää anturanalaiselta verenpurkaumalta. Äh. Konimus on terve vuosikausia ja heti, kun olisin johonkin lähdössä tulee takapakkia. No, varasin vähän lyhyemmän "leirin" parin viikon päähän.

Suvi on siis ottanut pari kontaktivirhettä kisoissa viime kuukauden aikana. Jotain tartti tehdä. Satu katsoi tiistaina ja taisi hoksata missä ongelma piilee. Mä olen vapauttanut huiskasulla. Kun juoksen huiskin kokoajan käsillä. Koiran on hanakala huomata, mikä käden heilutuksesta on vapautuskäsky. Nyt on sitten asennettu ohjaajaan ja koiraan tiistaina ja torstaina *kämmen auki-ei saa tulla, nyrkki heilahtaa, saapi lähteä* käskyä. Tiistaina ei oikein onnannut, torstainakin tuli ainakin kerran läpi ja parikertaa minä en muistanut. Tänään kävin AST epiksissä treenaamassa kisaolosuhteissa. Oli sairaanhieno!!! Yhteensä neljä kontaktiestettä (A kaksi kertaa). Pysyi kaikilla, mutta teki silti nopeasti ja odotti nyrkinheilausta. Superkoira. Sitä ei kerrota Turun suuntaan, että otin yhden putkenjälkeisen kiellon. Oikeastaan on sittenkin Turun vika, että kielto tuli, kun eivät ole suostuneet mua toukokuun jälkeen katsomaan:P. Ei voi muistaa koskaan kuulleensa mitään putkenjälkeisistä elämästä. Maanantaina onneksi alkaa taas hittiareenatreenit. Olen kyllä kaivannut niitä.

Huomenna koirat saavat kirmaillaan metsässä päivän. Elsalla on synttärit, reilu parikymmentä muksua tulossa. Jaakko saa leikittää ( ei ole innoissaan). Minä aion nauttia kummien ja ystävien kanssa jutustelusta. Sunnuntaina on piiirinmestikset. Ja Elsalla alkaa KKK:n agilitytreenit, tosin taitaa joutua ottamaan Hertan ekalle kerralle, kun Rosso on Purinalla, hoksasin just. Menköön miniesteitä. Hertta on kyllä ollut ihanan pirteä viime aikoina. Pitkävaikutteinen kipulääke tekee tehtävänsä ja kait kilpparilääkityksellä on osansa. Elsalla on kohta kahdet agitreenit osalla viikkoa.. ja aloittaa sittenkin ratsastustunnit (kaveri houkutteli, on kyllä mun vanhojen tuttujen talli ja hyvä, mutta ei lähellä ja en itse käy siellä juurikaan, eli olisin itse ehkä valinnut toisen ridakoulun).

Olimme muuten Sadun kanssa lenkillä viime tiistaina ja menossa uudestaan ensi ti. Moikkasimme vastaantulleelle lenkkeilijälle oikein ammattimaisesti. Ja juoksimme ainakin niin kauan, kuin hallilta saattoi meidät nähdä ja vähän muuallakin...