Osaan kohta joka mutkan (niitä ei ole montaa) Turun moottoritiestä ulkoa.

Heti aamutuimaan Ellun kanssa pentuagia. Oli hauska nähdä Spes, näyttää vähän Leolta, isommat jalan luut vaan. Ja aika säpäkkä luonne! Vauhtia ei puutu eikä virettä... Eikä omaa mielipidettä:).  Håp teki valssia, sylkkäriä ja välistävetoa. Näistä välistäveto vaikein. Lopuksi vähän vireennostoa hetsaamalla, toimi loistavasti ja pikkuneiti meni selvästi innokkaammin. Lisäksi mun täytyy uskaltaa ohjata reippaati, nyt hidastan vähän itsekin sitä vauhtia kökkimällä. Olipa hyvänmielen treenit!

Suvi pääsi Piiralle. Lantio oikealta jumissa ja kaikenlaisia muita kompensaatiojumeja siihen päälle. Suvi kyllä kertoo hyvin, mikä kohta kipeä ja mikä ei. Koitetaan opettaa sille heppajuoksutus.

Ja Lentsuilemaan. Huolimatta minusta runsaasta treenauksesta, löysi ope monta unohtunutta treenikohtaa. Kisapalkkaustreeniä oli kyllä tehty, Håp juoksi mun innostavan(?) palkkauksen jälkeen joka kerta Lentsun luo... Yritettiin sitten laittaa sitä pyörimistä, taitaa sittenkin toimia ilohyppelyä paremmin. Ja olin toki ymmärtänyt pieleen koko palkkausidean muutenkin. Sitten tehtiin muistaakseni ruutua. Alustalle ei saapi sitä namia laittaa, ettei haistele. Hyi minua. Meni vähän huonosti pelkälle alustallle, namikupille hyvin. Ohjatun ruudun (tai mikäsenytonnimeltään), olin kokonaan unohtanut ja Håp ei ollut sitä itse mistään opetellut. Koitetaan muistaa. Ja laitetaan tuutaaoikvas myös treeniin (peruutus, luo ja sivuille). Teimme myös ruudun loppuosaa (nyt tiedän mikä se on!). Tais mennä ok, vaikka en ole koskaan aiemmin maahan laittanutkaan kauempaa (ei tänään tehty kovin kaukaa, mutta meni siltä matkalta hyvin). Ja olin unohtanut treenata sitä puunkierrosta sivulle, eikä pentu ollut sitäkään itsenäisesti harjoitellut. Noutoa, kapulanpitoon plopnamitus. Ja pito siihen sivulle istumiseen. Plop siis namilla nenään, kunhan ensin jumitettu hetki niin että nami näkyy... (Tämänkin olin tehnyt työntämällä koko nyrkin jossa nami sinne suuhun, EI NIIN).  Paikallaanolossa ok, jos näkee mut. Piilossa namikuppikin piiloon (miten voinkin tehdä lähes joka treenin vähän pieleen?). Piilo oli haasteellinen. Ei tuu mieleen mitään, mikä oltaisiin osattu heti oikein... Heihei hauskatoko! (Oli se silti kivaa, vaikka kivempaa olisi olla hyvä).

Äsken töissä ottivat nenäsumuterokotusvideota. Näytin työhöni kyllästyneeltä, huonotuuliselta eläinlääkäriltä. Tuleepahan autenttinen mainosvideo... (Ja mä oikeasti kyllä tykkään työstäni, ei vain tullut siitä videosta esille).