Aamulla sporttiksella. Suvikin sai treenata pitkän tauon jälkeen ja olipa sen kanssa mukava mennä. Vähän hutilointiohjausta putki/kontakti erottelussa ja senmukaista oli koirankin valinnat. Samoin päällejuoksussa video paljasti, että en ohjaa sitä, oletan vain koiran sieltä tulevan. Ja kepeillä mutkaputken väliin lopetettaessa vaatii aika tarkkaa ohajusta, muuten jättää kesken ja menee putkeen...

Håp teki rengasta, hienosti tekikin. Pituuden tolpat vähän aukkoa tukkimassa renkaan vieressä, pari kertaa Juha lähetti ja minä olin toisella puolella namin kanssa, sitten kokeiltiin jo, että minä lähetin lelulle. Tuntui hoksaavan homman melkein heti:). Mutta toisaalta tänään ekaa kertaa alkoi myös kaarrattamaan, ekaksi putken jälkeen. Tämä korjaantui nopeasti, kun kertaalleen olin maassa lelun kanssa. Mutta mun lähtiessä kiihdyttämään vinohypyillä (vain kaksi hyppyä, eka suoraan eteen ja toinen vinosti oikealla), Håp otti reippaasti sivuetäisyyttä ja meni kakkoshypyn ohi. Ihan en hoksannut miten tähän pitää suhtautua, tuli kyllä luokse kutsuttaessa, ongelma tulee nimenomaan vauhdissa....  Laitetaan hautumaan.

Tokolistalta ensin tänään ruutu. Jos ruudussa oli vain alusta, tarjosi taas sivutötteröille merkkiä. Sinänsä söpö, menee ensin yhdelle tötterölle, seisahtuu hienosti ja kääntyy suoraan mua kohti. Kun ei tuu kiitosta, siirtyy viereiselle tötterölle ja tarjoaa samaa asiaa:). Saattoi se pari kertaa tarjota seisomista alustallekin.Vaihdoin namikupin ja sen kanssa ei ongelmia, kovvoo juoksee ruutuun... Mutta seisominen ei niin ihana silloin. Teimme myös lopuksi ruudun loppuosaa. Musta on uskomatonta, että pentu menee seisomisesta maahan tosi hienosti kymmenen metrin päästä, kun ei aina mene vierestä pyytämällä. Tein vain kerran, kun tuli aika kivasti sivullekin. Yksi luoksetulo sivulle, yksi lelulle. Puukapulanouto sivulle, tiputtaa just mun edessä ja tulee sitten sivulle. MUTTA, toi tänään ekaa kertaa metallikapulan ihan samalla tavalla, eli huikeaa edistymistä siinä. Puidenkierrosta sivulle. Seuraamista.

Aamuruoalla seuraamisesta seisominen, paikallamakuu, kapulanpitoa.