Mun pennulle opettamat asiat ovat toivottavasti edessäpäin, tyhjät tynnyrit toki kolisee, mutta aika vähän teen mitään. Leikitty on. Ja kokeiltu muutaman kerran noutaako. Joskus noutaa, joskus ei. Ei siitä sen enempää. Muistan yleensä pennun syödessä, että olisi voinut istuttaa sitä ennen ruokaa.

Tänään olin unohtanut ruoat kotiin, Kirkkonummella oli sopivasti sähkäkatko, kun yritin käydä mustissajamirrissä lunastamassa yhden ruokakupongin, eli lopputulos oli, että Håp söi aamuvarhain ja neljältä. Neljältä olikin jo niin nälkä, että meni myös Nastan kupille (Lauran pinseri, 5kk) ja ärisi Nastalle... Oli aika pullea masu sen ruokailun jälkeen. Painoi eilen 3,4 kiloa, ei ole suurensuuri. Ja vaaka ei ainakaan näytä liian vähän, ei voi, koska punnitsin itseni ja olen lihonut (taas). Ikävä vaaka. Olen ollut vielä kipeäkin, miksi se ei näy ruokahalussa?

Mutta, jos mun opetus on satunnaista ja olematonta, Suvi malliopettaa. On näyttänyt miten purraan keppejä, ei mennä rantaa syvemmälle, leikkiessä purraan jalkoja ja juostaan kovaa. Tänään Håp pääsi ensimmäiselle kunnon metsälenkille. Kulki nätisti mun takana tai sivussa, välillä Hertan perässä. Rossohan on lenkeillä niin kaukana, että en näe ja Suvin noin 100 metrin päässä, eli niistä ei ole vielä malliopetajiksi metsässä, kun pentu ei näe. Reipas pikkuinen ja hyvin kulki epätasaisessa maastossa. Luulin sen väsyneen lenkin jälkeen, mutta jatkoi touhuja pihalla ensin Suvin ja sitten Elsan kanssa. Elsa opetti remmissä oloa. Hienosti näytti osaavan purra hihnaa, että se sitten siitäkin.

Suvi pitäisi ilmoittaa kisoihin, aion tsempata kontaktien kanssa. Ja katsokaakin, että teen sen! Ei ole montaa kisaa ennen sm- kisoja.